نصب سیستم اعلام حریق

نصب سیستم اعلام حریق

نصب سیستم اعلام حریق

چرا نصب سیستم اعلام حریق را انجام بدهیم؟ برای هر کسی محافظت از محل کار و یا منزل خود از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد به همین دلیل خانه یا محل باید در برابر آتش سوزی و دزدی و دیگر موارد ایمنی کامل را داشته باشد تا بتواند مشکلات را حل کرد. نصب اعلام حریق هم جز واجبات می باشد و هم برای محل ضروری است. کمکی که سیستم اعلام حریق به افراد می کند این است که می تواند در زمان وقوع آتش سوزی شما را با خبر سازد تا بتوانید هر چه سریع تر مشکل را برطرف کنید.

اگر شما صاحب یک شرکت تجاری هستید باید بدانید که وظیفه ای که بر گردن شما این است که سلامت کارمندان را حفظ کنید پس برای شما هم نصب سیستم اعلام حریق جز واجبات به شمار می رود. با وجود سیستم اعلام حریق می توانید امنیت کارمندان را تامین کنید! برای نصب اعلام حریق می توانید با برقکار مرزداران و برقکار اقدسیه در ارتباط باشید.

چرا نصب اعلام حریق را انجام بدهیم؟

مهمترین هدفی که سیستم اعلام حریق دارد این است که بتواند در زمان تشخیص دود افراد حاضر در محل را از این موضوع آگاه سازد. با نصب سیستم اعلام حریق توسط برقکار الهیه افراد فرصت کافی برای فرار و تخلیه محل را دارند تا مشکلی برای آن ها پیش نیاید. احتمالا در اخبار هر روزه شاهد آتش سوزی های فراوانی هستید که باعث می شود خیلی ها جان خود را از دست بدهند.

در واقع باید گفت وقتی ایمنی کامل را رعایت کنید هیچ خسارت جانی و مالی به شما وارد نخواهد شد. نصب اعلام حریق کمک بزرگی در این زمینه به شما خواهد کرد. با راه اندازی سیستم اعلام حریق توسط برقکار اوین خیال خود را راحت کرده اید که اتفاقی برای شما نخواهد افتاد.

نصب سیستم اعلام حریق - برقکاری تهران

سیستم اعلام حریق متعارف

یکی از معروف ترین انواع سیستم اعلام حریق نصب سیستم اعلام حریق متعارف می باشد . در سیستم این نوع اعلام حریق از ردیاب ها و تعدادی نقطه تماس که در قالب یک مدار به یک دیگر متصل هستند در یک منطقه مشخص ساختمان به صفحه کنترل مرکزی متصل می شوند.  اگر به صفحه کنترل سیستم اعلام حریق توجه داشته باشید از تعدادی لامپ در آن استفاده شده است. اما دلیل وجود مناطق مختلف در سیستم اعلام حریق برای این است که بتوان مکان درست حریق را مشخص کرد. دانستن دقیق محل حریق به تعداد مناطق بر روی صفحه ی کنترل و تعداد مدارهایی که در ساختمان نصب شده است بستگی دارد. سیستم اعلام حریق متعارف دارای دو آژیر می باشد. برای راه اندازی سیستم اعلام حریق با برقکار بلوار ارتش در ارتباط باشید.

مزایای سیستم اعلام حریق

✔️ استفاده از زیر ساخت ها و تجهیزات پایه استاندارد باکیفیت برای اطمینان از عملکرد صحیح اعلام حریق

✔️ سیستم اعلام حریق سازگاری کامل با محیط زیست را دارد.

✔️ استفاده از سیستم اعلام حریق برای انسان بی خطر می باشد اگر به کمک برقکار بلوار فردوس انجام بشود.

✔️ با تشخیص دود بلافاصله شروع به آژیر زدن می کند.

نصب سیستم اعلام حریق - برق کاری تهران
اجزای تشکیل دهنده سیستم اعلام حریق

سیستم های اعلام حریق در گذشته معمولا از یک حسگر یا آشکارساز که این ها به یک خروجی صوتی متصل بودنند تشکیل می شد. این سیستم بعد از سال ها دیگر مورد استفاده نگرفت. سیستم اعلام آتش سوزی جدیدتر از تعداد زیادی حسگر یا آشکارساز و یک سیستم پردازش مرکزی و چندین خروجی تشکیل می شود که برای نصب آن می توانید با برقکار پارک وی در ارتباط باشید. اما در کل سیستم اعلام حریق از سه قسمت اصلی تشکیل می شود که شامل موارد زیر می باشد:

🟢 تجهیزات اعلام حریق یا فلاشرها و آژیرها

🟢 تجهیزات تشخیص حریق که شامل دتکتورها می شود.

🟢 مرکز کنترل یا همان کنترل مرکزی این قسمت ارتباط بین دکتورها و تجهیزات اعلام را بر عهده دارد.

نصب سیستم اعلام حریق - برقکار نیاوران

سیستم اعلام حریق آدرس پذیر

تشخیص سیستم اعلام حریق آدرس پذیر همانند سیستم اعلام حریق متعارف می باشد. اما تفاوتی که با یک دیگر دارند در این مورد می باشد که اعلام حریق آدرس پذیر به راحتی می تواند مشخص کند دقیقا کدام ردیاب آژیر را آغاز کرده است. در سیستم اعلام حریق آدرس پذیر هر ردیاب دارای یک آدرس می باشد که در صورتی که در سیستم اعلام آتش سوزی متعارف اینطور نمی باشد. آدرس در ردیاب ها به وسیله یصفحه کنترل برنامه ریزی شده اند تا بتوانند در زمان نمایش اطلاعات موردنیاز در ردیاب را در زمان مشخص نمایش بدهد. 

سیستم اعلام حریق آدرس پذیر به صورت حلقه ای سیم کشی می شوند و ظرفیت هر یک از این حلقه ها تا 99 دستگاه می باشد. 

برقکاری تهران نصب اعلام حریق را بدون هرگونه دردسری به صورت کاملا حرفه ای برای شما انجام می دهد ما در تمام مناطق تهران مانند برقکار ونک ، برقکار ولنجک و… دارای برقکار هستیم با ما در تماس باشید.

سوالات متداول

🟩 آشکارسازها در نصب سیستم اعلام حریق

🟩 انواع حسگرها در سیستم اعلام حریق

🟩 پنل مرکزی در سیستم اعلام حریق

🟩 قابل استفاده به عنوان آشکار یاز دود و حرارت

🟩 آشکار ساز دارای CPU مستقل برای بررسی شرایط محیط در هر ثانیه

🟩 امکان تنظیم حساسیت دود و حرارت را می دهد.

🟩سازگاری بالا در شرایط مغناطیسی

تماس با ما