نصب نورپردازی نما و داخل ساختمان

نصب نورپردازی نما و داخل ساختمان - برقکاری تهران - سیم کشی ساختمان

نصب نورپردازی نما و داخل ساختمان

نورپردازی در نما و جداره های ساختمان امروزه جزء مهمی از طراحی نما و دکوارسیون داخلی است. وجود نور در طراحی و نما علاوه بر زیبایی، کارایی ساختمان را در شب، آن هم در شهری مثل تهران بیشتر میکند. 

نصب نورپردازی نما و داخل ساختمان اما کاری تخصصی است و و پس از تعیین محل نور و چراغ ها و شیوه سیم کشی باید توسط تکنسین های ماهر انجام گیرد. 

روش های نصب نورپردازی نما و داخل ساختمان

نورپردازی برای ساختمان امروزه به دو روش انجام میشود. در برخی ساحتمان ها باید همزمان با طراحی و همگام با ایده های طراح این کار را انجام داد.

 برای برخی از ساختمان ها نورپردازی پس از ساخت و برای شاخص سازی ساختمان این کار انجام میگیرد. در این مورد محدودیت هایی وجود دارد که در نصب تجهیزات و نورپردازی باید تعریف شده باشد.

شما میتوانید این خدمات را در تهران با عنوان برقکار قیطریه در منطقه قیطریه و با عنوان برقکار دربند در منطقه دربند در اختیار داشته باشید. انجام کارهای برقکاری و نورپردازی به تخصص نیاز دارد و بهتر است از تکنسین های ماهر برای آن کمک بگیرید.

نصب نورپردازی نما و داخل ساختمان - برقکاری تهران
نصب نورپردازی نما و داخل ساختمان - برق کاری تهران

معماری نور چیست ؟

برای درک بهتر این موضوع که محدویت ها و تجهیزات مورد نیاز برای نورپردازی کدام اند و یا طرح نور پردازی باید چگونه باشد، نیاز داریم تا بدانیم معماری نور چیست ؟

نحوه نورپردازی و برنامه ریزی برای نمایش نور در جداره ساختمان را معماری نور میگویند. نور پردازی میتواند به تنهایی چشم نواز یا آزار دهنده باشد. پس باید نصب نورپردازی نما و داخل ساختمان را درست و اصولی انجام داد. 

معماری نور و نور پردازی برای نمای ساختمان در شب میتواند محیط انسانی را تحت تاثیر قرار دهد و زیبایی خاصی به منظره محل زندگی شما خواهد بخشید. میتوانید خدمات برقکار صادقیه را برای انجام سیم کشی و نورپردازی از ما در این منطقه بخواهید. 

استفاده نادرست و بیجا از نور ها میتواند آزار دهنده باشد و منظره ساختمان را در شب خراب کند. همچنین عدم تخصص نصاب نور میتواند زحمات طراح را به هدر بدهد. 

اصول نور پردازی برای ساختمان

اصل مهم در روش های نورپردازی برای ساختمان در نظر گرفتن کاربرد نور است. لازم است تا در هر ساختمان نورها با توجه به کارکرد نصب شوند و این کار نیاز به تخصص دارد.

از این جهت باید از متخصصین و تکنسین های مجرب برای نصب نورپردازی در ساختمان کمک گرفت. در نظر گرفتن اینکه نور قرار است چه محلی را روشن کند و بر چه زاویه ای از نما تاکید دارد، در نصب نورها اهمیت زیادی خواهد داشت. 

به طور مثال باید در نظر گرفت که نور قرار است در قاب پنجره باشد و یا بر ریتم های عمودی یا افقی ساختمان تاکید کند. همچنین در مواردی برای برخی ساختمان ها محدودیت های نور پردازی وجود دارد که باید از آن مطلع باشید. 

نصب نورپردازی نما و داخل ساختمان - شرکت برقکاری تهران
اجرای نورپردازی نمای ساختمان

از مهمترین موارد در نورپردازی ساختمان ها، اجرای آن است. سناخت و انتخاب جزئیات و تجهیزات و محصولات مناسب برای نور پردازی مهم است. علاوه بر آن باید بر نصب و اجرا نیز تسلط لازم را داشت. همچنین به کارگیری ایده ها و تکنولوژی میتواند جلوه بهتری به نور پردازی بدهد. 

همانطور که گفته شد، نور پردازی میتواند زیبایی و جذابیت ساختمان را تحت تاثیر قرار دهد. برای هر مدل از ساختمان ها با هر نوع معماری، طراحی نور میتواند بر این اساس متفاوت باشد. شما میتوانید اگر ساکن محدوده پاسداران هستید خدمات برقکار پاسداران را از ما بخواهید. 

به طور مثال به کارگیری خلاقیت در نور پردازی ویلا میتواند به صورت زوم روی برخی از قسمت ها صورت بگیرید و نحوه استفاده از نور در ساعات مختلف متفاوت باشد. به این ترتیب تعامل بهتری بین بیننده و نمای ساختمان برقرار خواهد شد. 

نور پردازی در فضاهای باز و نیمه باز مانند روف گاردن و تراس میتواند پتانسیل جذابیت را بالا ببرد و به طور کلی روی چشم نواز بودن ساختمان تاثیر زیادی خواهد داشت. 

در ساختمان های کلاسیک و رومی نور پردازی باید در جهت تاکید روی الگوهای خاص ساختمان باشد. پس لازم است تا نصب نورپردازی نما و داخل ساختمان توسط افراد حرفه ای و متخصص انجام شود. در این طرح از نمای ساختمان نور پردازی میتواند همه چیز را تحت تاثیر قرار دهد. 

به دلیل برجستگی های نمای رومی و کلاسیک ممکن است سایه اندازی های زیادی در نما ایجاد شود. ا زاین جهت باید همه تجهیزات دقیق و مناسب انتخاب شوند تا نتیجه درست را به دست بدهند.  

سوالات متداول

برای انجام نورپردازی ساختمان نیاز به مشاوره و کار حرفه ای خواهید داشت. زیرا این کار باید طبق اصول خاص انجام شود تا عواملی فنی و زیبایی شناختی در آن کاملا رعایت شود. 

هزینه این خدمات بر اساس متراژ ساختمان و برای ساختمان ها یدر هر حال ساخت بر اساس تعداد طبقات محاسبه میشود. 

تماس با ما